Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Carina Andersson - 6 maj 2013 23:44

Jag "vågar" nog inte avstå från att Blogga i kväll med tanke på att jag inte (för ovanlighetens skull) gjorde något inlägg igår;)
Dagarna passerar i ganska så lugnt mak. Valparna kräver, ännu så länge, inte fullt så mycket men det kommer.......För det mesta är de uppe och går på alla fyra och ibland lägger de till och med in en liten "rush"! Det ser väldigt roligt ut;))
Nu är de mer "vakna" och med, när de är vakna, så att säga och nätterna har blivit lugnare (tack och lov) då de inte är så matkrävande dygnet om;) De börjar, allt med upptäcka varandra och det småbits lite i svansar och nackar;) Inga tänder ännu men vi, troligen Wilma med, kan ana att de finns där! En vägning i kväll visade på en viktökning på mellan 300-440 gr över tre dagar vilket är väldigt bra! De nya vikterna för jag in på datorn i morgon.
Nya bilder ska också tas och publiceras. På fredag, när valparna är tre veckor är det dags för första avmaskningen. Vi ska vidare inhandla en matskål till valparna för snart är det dags att börja med smakportioner av färs samt blötlagt torrfoder. Det kan bli kul att se allt slabbande med maten och jag misstänker skarpt att pälsarna inte blir så vackra efteråt;))

I kväll har jag varit uppe i stallet och ridit ut en härlig runda med Amy. Vilket väder vi haft idag!! På vägen till stallet fick jag se magnolia träd i fulla knoppar! De japanska körsbärsträden med sina underbart rosa blommor samt gingstens, skarpt gula. Varför skulle man inte kunna "frysa" tiden som den är nu?? Att kunna rida ut, sena, ljumma kvällar och höra på fågelsång, det är kvalitetstid!!!

Väl hemma igen fick Wilma och Bettan en promenad tillsammans vilket de uppskattade!
Därefter blev det hockey mellan Sverige och Vitryssland som Sverige, med lite tur, vann.

Jag har slutligen konstaterat att det är farligt att ha semester..........
Det innebär nämligen en "ledigare" klädsel och kalorierna kan förökas i rasande fart för att inte upptäckas förrän det är allt för sent.......med andra ord, då jeansen inte går på;((
Jag börjar få lite panik......jag har ju anmält Amy till sin första tävling, på länge och jag vill ju gärna komma i mina tävlingskläder!!!

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards