Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Carina Andersson - 16 maj 2013 23:51

I dag var det, sedan tidigare bestämt att jag, Mathias och Sofie skulle åka till Engelssons i Falkenberg. För er som inte känner till affären säljer dem allt från sportartiklar, jakt samt kläder till hundsport. Mathias och Sofie skulle titta på vandrarskor och nån byxor. För min del hittade jag en spårlina till hundarna;) Jag fick också köpt jacka, byxor till att börja springa i. Det är en affär som jag kan rekommendera med trevlig, tillmötesgående personal. Företaget är främst inriktat som "nätaffär" då utbudet inte var så enormt men i gengäld så det, dem hade var väldigt prisvärt med bra kvalité!
Mathias och Sofie introducerade mig i Geocaching! Visst, jag har hört talas om det och tyckt att det verkade vara spännande men inte kommit för att testa men idag var jag med och hittade 4 skatter!!
Mycket trevligt att kunna göra sådana saker tillsammans!!
Vår resa gick vidare till mitt absoluta mecka............ULLARED, ULLARED;)))))
Mathias kunde kallt konstatera att det var mer än 20 år sedan han var där sist! Han hade aldrig frivilligt följt med till Ullared ( o definitivt inte med mig) om det inte hade varit för hans egen vinnings skull med besöket i Falkenberg. Med andra ord, ett strategiskt drag utav mig;))
Jag fick handlat en hel del bra saker och jag kunde i lugn och ro sondera terrängen!
Vi åt lunch i restaurangen och därefter kunde vi "beta" av det sista. Faktiskt blev det ingen chock i kassan;)
Efter att ha varit ute på vift i nästan 12 timmar kom vi hem och då grillade vi. Resten av kvällen var reserverad till hockeymatchen mellan Sverige - Canada och vilken nervpirrande match det blev!!!!

Valparna har fått nya leksaker idag och jag har intensivt myst med dem, sen vi kom hem! Nu äter de smakportioner bestående av lite väl uppblött torrfoder tillsammans med välling. Valpmatskålen som inhandlades är fortfarande för stor så de har fått vällingröran på små tallrikar och i kväll stod/satt/låg dem och åt helt själv:) Nu sover dem gott och strax ska jag bära in dem i sovrummet för nattsömnen.......det gäller att bära försiktigt och ha allt runt omkring förberett då jag annars är rädd för att dem tror att det är dags för bus igen;))

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards