Direktlänk till inlägg 1 december 2012

INTE HELT SMÄRTFRITT

Av Carina Andersson - 1 december 2012 20:32

Vem har påstått att det skulle vara lätt med adventsljusstakar???? Jag har haft ett smärre h....te detta året!! Nöjd i hågen kommer jag där i förmiddags och ska tända alla ljusstakar i fönstren och kommer till sovrumsfönstret, trycker på strömbrytaren och.........puff och mörkt.......;(((
Nu hör det till saken att den uppförde sig liiiite underligt igår, ena stunden var den tänd för att nästa vara släckt igen och jag började undra om det var MIG, det var fel på, ja demens eller annat men tröstande nog var det ju bara fel på ljusstaken;) Nu har jag i alla fall inhandlat en ny ( gläd er alla handlare, det är JAG som står för all förtjänst, detta året) samt en ny förlängningssladd, då denna också var starkt suspekt bov i dramat!!
Annars idag stod det städning på schemat och jag fick, otroligt nog, hjälp av den, snart 18 åriga sonen som ansvarade för hela ovanvåningen!! Därefter följde han med ut till stallet och sen affären!!!!!! HM, Undrar vad han vill ha???? Hur som helst, Tack Macka!!!
Mathias och Sofie kom hem, så vi "lyxade" till det och käkade pizza.
Vovvarna har också fått sin mat och nu softar vi vid kaminen. Jag bloggar, Wilma sover vid mina fötter och Bettan dissekerar en leksak;)
P.s Ljusstaken i sovrummet blev fin och fungerar...........fortfarande;)))
Carina

 
 
Ingen bild

Jenny

1 december 2012 20:48

Hej Carina!

Julfint på din blogg och i huset!
Det närmsta julstämning vi kommit är två adventsljusstakar och tomteparad imorgon med vovvarna.
Vi är lite trögstartade men nu snöar det lite!

Ha det bra!

Jenny

Carina Andersson

1 december 2012 22:52

Hej Jenny!!
Tackar för komplimangerna!! Även om det nu är en mörk period så blir det ju extra mysigt med alla ljus! De där adventsljusstakarna ger ju ett "varmare" ljus ( när de fungerar)
Stort tack föresten för USB stickan! Ska kolla den i morgon;)) Vill du att jag skickar tillbaka eller pengar för den?
Låter mysigt med julpromenad!!
Ha det så gott!!
Carina

 
Ingen bild

Jenny

2 december 2012 19:48

Hejsan!

Tur att julen kommer nu och lyser upp mörkret!
Blev ingen tomtepromenad för mig idag för jag har inte mått riktigt bra ett tag. Conny var iväg, men det blev lite gnäll på unge herrn pga flera löptikar. Vi är inte vana vid det med löptikar, eftersom den gamle är kastrerad!
Om det är OK får du gärna skicka tillbaka USB-et. Ingen brådska!

Trevlig första advent!
Jenny

Carina Andersson

2 december 2012 20:07

Hej!
Åh, synd att det inte blev nån promenad för dig och hoppas att du snart känner dig bättre! Det är däremot bra sätt att lära hanar att det, trots allt, finns lite löpetikar, här och var! Han är ju inte så gammal men behöver ändå lära sig.
Klart jag skickar tillbaka! Som jag skrev, så är min ambition att jag ska lägga över det på datorn ikväll;)
Jag har haft en bra första advent och hoppas att er blev bra, trots allt!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards