Direktlänk till inlägg 2 december 2012

FÖRSTA SNÖN

Av Carina Andersson - 2 december 2012 19:59

Mysigt att vakna och se nysnön som täckte landskapet!! Vi har ganska tyst, där vi bor men snöar det så kan man nästan ta på tystnaden! Ja, det vill säga ända tills hundarna kom ut;)) De älskar snö och sprang omkring som ystra kor, skällde (colliesarna) och verkade tävla mot varandra om vem som kunde äta mest snö;)) Det är så härligt att se dem så uppspelta och glada!!
I dag har jag tvättat, har en del att gå igenom och det gör inte sig själv, så det känns rätt ok, att påbörja det! Fast ibland kan jag komma på mig själv att bara stå och titta och undra VAR ska jag börja......
Nog om tvätt och städ! Åkte ut till Amy. Vägarna var inte roliga så det blev att köra suuuuuper försiktigt! Säkert en och annan hurtbulle som hade åsikter om käringar bakom ratten men idag BJÖD jag på det;) Jag mockade och red. Roligt, som alltid, att rida men fy, vad det var kallt!!!
Körde och handlade och Marcus var snäll och gjorde maten. Han VILL definitivt ha nåt;)))
Nu är vovvarna också utfodrade och brasan är tänd. Så himla mysigt, varmt och skönt!!!
Carina
P.s Så här fin blev adventsljusstaken i sovrummet, efter egen design;) Ni ser, den FUNGERAR!!
Den andra bilden är köksutsikt från i morse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards