Direktlänk till inlägg 6 december 2012

BEWARE OF THE DOGS

Av Carina Andersson - 6 december 2012 21:59

Dessa härliga bilder på Wilma och Bettan har Mathias och Sofie tagit tidigare i höstas!
Högt staket men om jag sträääääääcker på mig?????

 
 
Ingen bild

Jenny

7 december 2012 13:32

Hej Carina!

Har ni satt upp staketet själva? Snyggt!

Vi behöver höja vårt staket, för vi har hittat "jr" utanför ett par gånger. Det är en bit till vägen och öppna fält men det går undan om han får upp farten. Har alltid velat ha en hund som man kan ha lös, men icke....Upp till 6 mån gick det bra! Här är harar och råddjur.... Vi tränar på inhängnat område och då funkar det ju. Provat med långlina, men nu är han så stor att han drar omkull mig när han får upp farten!
Ibland har han fått leka med grannens hund på fälten och då har han hållt sig nära henne. Hittills!
Den "gamle" har vi gett upp hoppet helt med att ha lös. Han sprang till han nästan stupade och var borta lääääänge. Det var bara att leta upp honom för han har dessutom fått smak på att jaga hönor sen vi flytta på landet. Han har alltid gillat gosedjur som låter och hönorna lät ju och flaxade när han jagade dom.....

Några tips?

Ha det bra!

Jenny

Carina Andersson

8 december 2012 00:12

Hej Jenny!

Hoppas att du fått stickan med filmen tillbaka och tack än en gång!!
Ja, staketet är uppsatt av oss och visst, jättebra men inte helt billigt.....Mitt önskemål är ett likadant runt hela tomten men då får vi nog allt dra hem nåt på de där Trisslotterna;)) Peppar, peppar men vi har, som tur är, inte märkt av några rymningsförsök och de kaniner eller annat vilt som eventuellt skulle vara så dumma och ta sig in till oss, har inte fötts ännu;))) Jag har gärna inte våra lösa ute, ute, då jag märkt intresse av vilt och framför allt, inte båda lösa samtidigt. De triggar varandra.
Är det Tim som är så vilt intresserad?? Har han lärt sig av er gamla hund? Vad jag förstått av er, så gick ni väl på brukshundsklubb med honom? Vad säger dem, om vad man kan göra?
Det är trist när man inte kan ha dem lösa och en del lär sig men andra, tyvärr inte;(
Carina

 
Ingen bild

Jenny

9 december 2012 19:07

Hej Carina!

Stickan är tillbaka, tack!

Ja det är Tim som är viltintresserad och det har han inte lärt sig av Zack. Han har nämligen inte fått vara lös på flera år.

På BK säger de att vi skulle vara roligare än kaninen.....
Hmmmm det är ju lätt!!!

Ha det bra!
Jenny




Carina Andersson

9 december 2012 19:38

Hej Jenny!!

Vad bra att stickan är tillbaka!
Öh, ja, det var ju ett bra svar på brukshundsklubben........Jag har annars en kanindräkt ( fullsize till människa) ni kan låna, det kanske gör susen;))))))) Nä, skämt åsido men det är tråkigt när de har ett sådant viltintresse;(
Försök att inte ge er utan var steget före honom!

Hoppas att ni haft en trevlig andra advent, trots snöstorm!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards