Direktlänk till inlägg 30 december 2012

BESÖKSSTATISTIKEN HAR ÖKAT I SAMMA TAKT SOM KOMMENTARERNA MINSKAT

Av Carina Andersson - 30 december 2012 00:08

Det gläder mig att hemsidan/bloggen är populär men samtidigt så uppskattar jag en liten kommentar, en och annan gång;) Det behöver ju inte vara de långa harangerna utan bara en liten en, då och då!
Nu är det ju snart dax att städa bort julen, även på hemsidan och uppdatera, rent generellt. Jisses, snart har detta året passerat sitt slut och ett nytt förhoppningsvis, givande år är på ingående!
Jag hoppas så att jag kan börja träna och tävla med Amy och att hon håller sig skadefri!!
Jag hoppas vidare att vi hittar en bra hane så att vi kan para Wilma!
Den nya kameran jag fick i julklapp var en riktig höjdare, både till bilder samt filmning;)) Bosse både fotade och filmade när jag red Amy igår och planerna är att jag ska få ihop nåt klipp på Youtube och länka här ifrån.
Idag trotsade jag både regn och blåst och red ut en härlig tur. I morgon är det vilodag för Amy och alla hundarna ska få en tur i skogen. Lucky, den stackaren mår inte bra nu för raketerna som skjuts upp och då är vi ändå "förskonade" att vi bor, som vi bor;(( Jag anser att allt smällande med fyrverkerier skulle tillhandahållas av kommunerna så att var och en kommun sköt upp vid tolvslaget och på det sättet kommit ifrån allt detta okynnes skjutande!!

Jag önskar er alla, ett gott slut på 2012 och ett riktigt Gott Nytt År 2013!!!!

Carina

 
 
Ingen bild

Andreas och Jonna

30 december 2012 08:14

Hej Carina!
Vi håller fullständigt med dig om fyrverkerierna. Vår gamle hund hade inga problem med det då hon kunde sitta och titta på det i timmar, vår andra hund däremot tycker inte det är lika roligt. Hon har blivit bättre men blir fortfarande väldigt orolig. Förr så var det inte lönt att gå ut med henne för att hon skulle göra sina behov då hon var så rädd att hon inte kunde uträtta något, i nuläget kan vi få henne till att gå ut och kissa iaf. Önskar er alla ett Gott Nytt År och hoppas på en lugn nyårskväll.
Med vänlig hälsning, Andreas och Jonna med familj.

Carina Andersson

31 december 2012 00:03

Hej Andreas o Jonna!!

Nu skäms jag lite......Det jag skrev om kommentarer var ju inte menat som ett tvång;) Njae, ett litet då;)) Men jag sticker inte under stolen med att det är roligare att blogga om man får feedback på det man skriver!!
Jag hoppas att allt är bra med er och att ni haft en riktigt bra jul!! Ni finns i mina tankar!
Som sagt är fyrverkerier ett skit! Hemskt för alla djur, tama som vilda. De kostar en massa och orsakar så mycket olyckor. Jag tycker det är märkligt att vi, i vårt lilla "storebrorsland" inte redan har ett förbud!! Lucky, som snart går in på sitt sjunde år, kissar inne (enda gången på året) runt nyår, på grund av smällandet och endast på grund av, att han inte vill vara ute.....
I förebyggande syfte lämnar vi aldrig hundarna ensamma till nyår, vi rullar ner och sätter stereon på hög volym.

Nu ser vi fram emot ett nytt år och nya möjligheter!!
Kramar och ett Gott Nytt År!!!!

 
Ingen bild

Jenny

30 december 2012 18:59

Hej Carina!

Nu känns det som man fick en utskällning i skolan! :)
Jag uppmanar också alla att skriva en komentar så vi har något att läsa nästa år!!
Vad är det för skada Amy har haft? Jag har också varit en hästtjej. Gillade hoppning när jag var yngre, sen blev det travhästar som jag även jobbade med i flera år. Jag hade 2 travhästar som jag ägt med en kompis (inga som försöjde sig, än mindre mig)
Dessutom hade jag en arab några år efter travtiden, men det var mest uteridning som vi ägnade oss åt.

Är allt bra med Wilma?

Gott slut och gott nytt år!!!

STACKARS ALLA DJUR TILL NYÅR!

Ha det bra!

Jenny

Carina Andersson

31 december 2012 00:15

Hej Jenny!!

He, he;) Nej, inte min mening att få någon att känna sig skyldig!! Men som jag skrev, till Andreas o Jonna så är det roligare att få kommentarer, åtminstone en och annan gång, på det man skriver!!
Jag kan lova att jag fortsätter skriva!! Skoj att det uppskattas!!!
Amy fick en mindre senskada på höger fram, tidigare i höstas och blev friskförklarad för en tid sen. Nu är vi på gång att träna upp henne successivt igen och håller tummar och tår, för att allt går vägen! I fjor, ungefär vid samma tid, blev hon opererad för lösa benbitar, båda bakbenen. Dessa visste vi om sedan tidigare men det var inte förrän då, som de gjorde sig påminda. Den största var 18 mm och kändes säkert inte så bra;((
Jag älskar denna hästen så oerhört mycket och nu vill vi verkligen att hon blir förskonad från skador!!
Hästar är också underbara djur och man mår så otroligt bra i själen efter en dag i stallet!! Rider du inte alls numera?
Wilma mår toppen igen och vi kan äntligen ta våra skogspromenader igen!! Plus att jag inte behöver oroa mig!!
Jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År och hoppas att det blir ett toppen år, i alla avseenden!!!
Vi ses i ringarna!!
Carina

 
Ingen bild

Catharina o Cirka

30 december 2012 21:58

Ha ett riktigt Gott Nytt År och hoppas vi syns nästa helg på MyDog

Carina Andersson

31 december 2012 00:20

Hej Chatarina o fina Cirka syster!!

Tack så jättemycket för hälsningen och roligt att höra av dig! Vi ses till 99.9% i Göteborg OM inte båda hundarna tappar all sin päls i badet innan;(( Wilma är i absoluta riskzonen......
Vi håller tummarna för att vi kan åka!!!
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År och hoppas att det blir ett väldigt bra sådant, i alla avseenden!!
Kramar
Carina, Wilma o Bettan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards