Alla inlägg den 2 februari 2013

PUH

Av Carina Andersson - 2 februari 2013 20:34

Nu är jag totalt slut!! Det är nästan bud på, att man är piggare efter en dag på jobb......
Idag har jag känt mig som en gående "bocka av lista" och har hållt på, mer eller mindre hela dagen och ändå skulle man vilja göra mer, om tiden och orken fanns!
Wilma o Bettan kom imorse, som sig bör, och kollade med mig om det var dax att stiga upp men efter att ha nekat dem två gånger så var det bara att lämna sängvärmen, tredje gången de kom;)
Jag hade som sagt att göra, så det var ju bra att komma upp INNAN klockan ringde;)
Efter frukosten körde jag till Lund och städade av min morbrors rum på boendet. Det blev en flyttstädning med allt som det innebär och känslan är märklig; Man städar ju praktiskt taget bort en persons liv.........Tänk er allt man samlat på, saker man velat ha, strävan man egentligen har hela livet och när man ser dör, så är ens saker ( i alla fall de flesta) inte för någon annan att önska och så kastas detta eller skänks bort.........Med detta har jag inte sagt eller för den skull påstått att man inte ska ha en strävan i livet, för det är ju liksom en del av "kryddan" men visst är det deprimerande!

Tre timmar senare satt jag i bilen igen ( den stackars Volvon får rulla) och körde till stallet. Av naturliga skäl blev det bara mockning och lite pyssel. Trots avsaknad av ridning så tror jag ändå att det var en ganska nöjd häst som kom in i ren box med ny halm att pilla med;)

Därefter till Landskrona och handlade hem lite gott, till i kväll och träffade på ett kassa biträde, som inte såg ut till att dela min teori om att det hade varit smidigare att vara på jobb idag;) HELA hon utstrålade; Ta mig härifrån! Himla tur att man inte träffade på henne tidigare idag, för då hade väl all energi runnit ur en själv!
Efter telefonrådgivning med sönerna kom vi överens om pizza till mat ( jag var inte sen på att hålla med, så slapp jag göra mat) Vi brukar handla på en speciell Pizzeria och ja, det har blivit liiiiite ofta den sista tiden......så nu känner man igen och hejar på de, som jobbar där. När jag sen står där i kassan och ska beställa, så säger han som äger pizzerian; skae, do ha lok på ognen eller rååå????
- Va.....?????
- Skae do ha lok på ognen eller rååå??
-???? Alltså, du får ursäkta, jag ÄR trög men jag hör inte vad du säger
Nu blir det lite som read my lips.....
- Ska du ha löken PÅ pizzan I ugnen eller RÅ på efteråt?
-Aha!! ( nu känner jag mig skitdum) På, i ugnen, tack!!
När han sen ska ta betalt av mig så frågar han frankt, rakt ut
- Vill du ha kvitto Carina!!!!??
Snacka om att bli ställd! Jag tittar konfunderat på honom, skruvar på mig lite och undrar
- öh, okey, vi har handlat pizza ofta här den sista tiden men.......hur vet du......
DÅ slår det mig att jag har stalljackan på mig och på vänster sida, i brösthöjd, står det, klart och tydligt, Carina A..............
Behöver jag nämna att det var befriande att komma därifrån? Plus att det nog inte blir någon pizza på länge;)))

CARINA

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards