Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Carina Andersson - 7 februari 2013 20:17

Jobbat idag och både igår och idag har jag varit sååå trött!! Men det har gått bra på jobb och åter igen träffat många trevliga gamla samt personal! Jag tycker det är fantastiskt när vi inom bemanningen speciellt, kommer så sporadiskt som vi gör och ändå kan knyta an till dem vi hjälper! Det är ett tufft och hårt jobb, inom vården men samtidigt så utmanande och givande! Känslan när man får en ledsen eller bitter tant eller farbror att dra på smilbanden eller när ens tröstande ord kan få någon att se saken, från nåt annat perspektiv! I bland har jag kommit på mig själv att jag skiftar i kroppsspråk och agarande, ofta helt omedvetet bara att gå från en dörr till en annan......

Men NU, ska jag njuta av lite drygt 3 veckors ledighet!! Anledning, en viss Hollandsresa!! I dag har jag ringt dit och testat skolengelskan.......Jag bokade nämligen rum till mig och Wilma;)) Jag tror det gick bra men lär väl upptäcka om jag står där utan bokning och utan rum;))
Idag har jag också fått fotograferat årstiderna, uppdelat i frusen vinterbuske på förmiddagen för att sen ta en ljuvlig bild på det första vårtecknet, på eftermiddagen;) Märkligt men väldigt angenämt!

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards