Alla inlägg den 4 april 2013

Av Carina Andersson - 4 april 2013 21:40

Jobbat idag men varit sådär;( Alla dagar är och kan inte vara bra men för det mesta trivs man. Fast idag kändes det som om min arbetslust dalade markant;( Vilket är himla trist när man verkligen trivs med det jobbet man utför........
Det var otroligt skönt att komma hem och för att rensa hjärnan tog jag bara Bettan ner till skogen och gick "vår" runda. Wilma fick bli hemma då hon inte ska åka bil plus att det är skönare för henne att lunka på ensam utan en energisk Bettan, bredvid sig;)
Nere i skogen började Bettan lugnt men efter hand blev hon mer och mer energisk samt vittrade markant. Jag stannade upp och försökte följa hennes seende och upptäcker, 50 meter från oss, inne bland träden, att där står en ÄLG!!!! Jag blev helt paff och vi stod bara där, alla tre och blängde på varandra! Jag fiskade upp telefonen men då jag skulle höja upp den för att ta ett kort så försvann den;( Jag tror det tog 3/4 av rundan innan både jag och Betty kunde släppa vårt möte med älgen;)
Jag blir bara så förvånad att de faktiskt förekommer så här långt ner i Skåne!

Då vi kom hem skulle vi äta middag och i dag var det Mathias som stod för middagsbestyret! Vi fick Tortelini med skinka och ost, plus knaperstekt bacon i blandat. Det var väldans gott och alla sådana egen initiativ uppmuntras;) Tack, Mathias!
Efter maten åkte jag till stallet och red ut en härlig tur med Amy! Nu har nog våren äntligen kommit! Nio grader varmt vid halv sex tiden och MASSOR med traktorer ute på fälten;)
Det är egentligen nu man ska passa på att njuta för nu har man den bästa tiden framför sig;)

Nu blir det slappa i soffan och titta på hockey!

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards