Alla inlägg den 18 april 2013

Av Carina Andersson - 18 april 2013 20:35

Just nu befinner jag mig, tillsammans med Wilma i valplådan.....Hon har dalat i temp men också börjat stiga igen, vilket är ett av många tecken på att en födsel är nära:) Hon har stundtals varit lite orolig och bäddat. Hon hässjar väldigt till och från. Hon uppskattar att jag sitter hos henne och blir mer avslappnad. Jag har masserat lite försiktigt på korsrygggen samt på hennes mage och även det har hon uppskattat. Just nu är det trygghet, lugn och ro som jag kan erbjuda.
Jag passade på att ta lite kort på henne och på tjocka magen. Tidigare idag när jag smekte henne över magen fick jag ett par rejäla kickar mot handen;)) Jag fortsatte och valpen "svarade" med en ny, serie sparkar;))
Man kan inte annat än förundras över naturen och hur alla våra djur är skapta........De vet så instinktivt vad som ska göras!
Jag kom också tänka tillbaka på tiden i Holland, mötet med Monique och Flash......Känns inte så himla längesen och nu, snart.........

Carina

Av Carina Andersson - 18 april 2013 12:19

I går fick jag en kommentar från Ida som ville ha receptet på den där banankakan som vi åt igår, så till Ida och alla andra andra som vill synda på nåt gott;

150 gr smör
1 dl socker
1 dl vetemjöl
3 dl havregryn
Tre mogna bananer

Smörj en pajform. Skiva bananerna på längden och lägg dessa i formen.

Smält smör och socker. Rör samman mjölet och grynen som sedan tillsättes i smörblandningen. Häll blandningen över bananerna. I ugn, 175 grader, mittersta falsen ca: 20 minuter

Serveras lätt avsvalnad med glass
Om man önskar kan man byta ut bananerna mot päron, rabarber, äpple etc, allt efter smak
Lycka till!
Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards