Alla inlägg den 29 april 2013

Av Carina Andersson - 29 april 2013 22:25

Nu börjar valparna öppna ögonen! Små, små springor men vilka ögon!!!! Även sen de öppnats helt så ser de inte klart, till en början utan det kommer allt eftersom;) Nya bilder är på G men vi kan i alla fall offentliggöra deras namn ( med reservation om SKK, mot förmodan skulle invända)

Det där med namn på valpar är en vetenskap i sig;) Vissa uppfödare vill ha något sorts tema medan vissa kör alfabetet runt. Det är upp till var och en att bestämma och huvudsaken är i alla fall att man lätt ska kunna anknyta till respektive kull. Jag ville gärna ha namn som både anknöt till alfabetet men samtidigt lyfta fram något från föräldradjuren. Så valparnas namn mellan Sunnantorps Just Call Me Wilma & More Than Words Miracle Flash är:

Pocketbay's Just A News Flash - hane

Pocketbay's Just A Famous Flash - hane

Pocketbay's Just A Fairy Flash - tiken


I kväll har jag varit ute i stallet! Jag började kalla på Amy, redan i dörren och möttes av ett högljutt gnäggande!! Det var så otroligt härligt att åter igen komma till stallet och att man sedan får ett sådant bemötande, var ju en extra bonus;;))

Det sista på vinterpälsen är på väg av och jag fick stor nytta av ryktstenen! Efter mockning och ompysslande red vi ut. Nu har det gått åtskilliga dagar sen jag red sist och hon var verkligen på "tårna"!!! Det fanns, enligt Amy MÅNGA potentiellt livsfarliga saker längs vår väg! Först en gård, där hon alltid brukar bli spänd men sen var det stenar i vägkanten, skuggor på vägen, plastpåsar på fälten, hästar i en hage, stora gödselstackar samt det allra värsta.......får i en annan hage!! När hon såg dem lade hon bara in parkeringsbromsen! Hon var så rädd att att jag trodde hennes hjärta skulle slå igenom kroppen på henne och hon drakfnös! Efter tröstande ord, klappar samt förmanande skänklar framåt så fick jag förbi henne men det kändes som att sitta på en bomb!! Lite scary känsla men sen fick jag en, betydligt angenämare........hon piafferade;;) Nu ska man egentligen inte "utnyttja" en laddad, stallmodig häst att göra så men en kort stund kan man väl få njuta;))?????

Älskade häst!

Jätteroligt att träffa stallgänget igen!!


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards