Alla inlägg den 28 april 2013

Av Carina Andersson - 28 april 2013 22:31

Det är inte de stora utsvävningarna man kan göra med små bebisar hemma;) Samtidigt vill jag även passa på att njuta av denna tiden då den går så fort! I morgon ska jag ringa SKK angående Registreringsanmälan och då tror jag även att jag kan offentliggöra deras stamtavle namn! 

Valparna har ännu inte öppnat ögonen eller fått hörsel men deras luktsinne är det inget fel på! De märker på direkten om Wilma kommer upp i lådan! 

Wilma kan föresten åter igen klia sig, obehindrat;) Ingen tjock mage som begränsar hennes rörelser! Hon får enorma mängder mat, ett valpfoder som sedermera valparna ska äta. Detta fodret tillgodoser hennes nutritions behov samt att valparna, på så sätt är tillvanda på fodret.


Det varma, sköna vädret har, tyvärr, även väckt liv i de fruktansvärt äckliga krypen.........fästingarna!!! Jag vet inte hur många jag har tagit på hundarna, både uppe och i pälsen och jag blir så äcklad av dem! Hade dem varit ofarliga, så fine men nu är dem ju inte det, alla gånger;( Visst, det finns en massa preperat att köpa men de är inte helt ofarliga, dem heller.......En av våra colliehanar blev dålig i fjol av en Frontline behandling;( 


Jag har uppdaterat hemsidan med nya foton på bland annat Wilma, Betty, Rocky och Easy. De andra får komma efterhand då jag fortfarande inte är helt kompis med det där programmet......Jag har i alla fall konstaterat att det måste vara en snikversion som jag har;( Det kan i vart fall inte vara fel på mig;)))


Bosse och jag såg föresten en film igår som jag varmt kan rekommendera!  Det var en fransk film som heter En Oväntad Vänskap ( jag var lite skeptiskt då man blivit bortskämd med amerikanska/engelska ) men den var som sagt både se samt tänkvärd! 


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards