Alla inlägg den 2 april 2013

Av Carina Andersson - 2 april 2013 22:43

Jag har lite problem att ställa om MIN rytm efter sommartiden. Det bär emot att gå och lägga sig och jag sover dåligt och när klockan ringer är man rätt slut.....
Kanske ålder i kombination med omställning men det ska väl rätta till sig;)
Jag har passat på att göra en del ärenden idag och jag har köpt en bra våg, till att väga valparna på! Jag har också köpt märkningshalsband till de små;) Vilket innebär att jag ratade mina egna hemmastickade halsband;) Vid varje sak man köper eller förbereder till valparna och deras födsel blir man påmind om, att det, trots allt, inte är så långt kvar! Pirrigt, spännande men så otroligt roligt! Nu sover Wilma i valplådan på nätterna men Betty tycker också att den är skön att ligga i;)


Jag har också köpt ett nytt täcke till Amy idag och nu måste jag hitta någon som kan tvätta samt laga alla våra andra täcken, så att hon kan vara "klädd" till hösten igen;)


Carina

Av Carina Andersson - 2 april 2013 00:13

I dag har vi varit aktiva värre;)) Bosse badade våra tre colliebollar och efter det att jag fönat och borstat upp dem, dök där plötsligt upp tre tjusiga, väldoftande colliehanar!!! Det är så roligt, för dem blir väldigt nöjda och "fnoskiga" när dem är nybadade och Wilma o Bettan granskade dem ingående;)
Jag åkte till stallet och red ut en härlig tur med Anna och Britta! Vilket väder det varit!
För en tid sen införskaffades en moped till hushållet och denne använde jag ut till stallet idag, lite kallt men helt ok! Tillika var det faktiskt roligt och inte förutan att man fick lite nostalgi känsla......ett minne från tonåren då killarna som körde Puck Dakota med snygga fällar, låg på prio 1 listan;))

Först idag, denna påskens sista dag avnjöt vi påskmiddag tillsammans med Mathias, Sofie och min mamma. Vi har haft en trevlig dag och vi avslutade med att spela sällskapsspelet Brainstorm.

Nu tänkte jag dokumentera om Wilma:
Hon har gått in i sin sjunde vecka idag och hon är väldigt sugen samt alert på godsaker!
De där små liven i hennes mage är nu inte embryo mer utan foster. Sedan dygn 45 har de faktiskt fått päls;) De är nu 10 cm långa och livmodern fyller nu stora delar av buken. Snart ska man kunna se samt känna fosterrörelser!!
Så spännande!!!!

Carina
P.s Är det någon läsare som kan berätta vad för blomma jag har och som nu knoppar så fint och tillhör det vanligheterna?
Bilder nedan;)

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards