Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

SÖMNLÖST

Av Carina Andersson - 28 februari 2013 21:38

Fy, sjutton vilken seg natt jag hade:( Det började bra med att jag somnade snabbt men vaknar efter knappt en timme;( Då pratade mannen i sömnen PLUS att han körde STORA timmerlass;((( Efter några menlösa försök att få honom i annan andningsrytm genom att uppmana honom att vända sig om, vilket ändå resulterade att han vände sig MOT mig SAMT fortsatte med sina snarkningar, gav jag upp och tog täcke, kudde, Wilma, Bettan samt paddan med mig till soffan. Den sistnämnda kunde jag likaväl använda då jag var klarvaken samt irriterad! Då "normala" folk sover vid denna okristliga tidpunkt gav ju inte Facebook surfandet något nytt att läsa och likaså på mailfronten.... Så det fick bli en film......Till slut somnar jag då, äntligen och blir då åter igen väckt av mannen, för då var klockan sex och dax för honom att gå upp, utvilad.....SUCK!!
Jag behöver nog inte nämna att han stod på minuslistan....

Jag har bokat tid till Wilmas ultraljud.......Hua, nervöst! Vill ni ha reda på datumet eller ska jag vänta tills att vi, förhoppningsvis får bekräftat att hon är dräktig??? Fast just nu känns det som en EVIGHET tills dess;((
I dag har Amy fått vila då Bosse, Mathias, Marcus och jag har varit på handledarutbildning för övningskörning. Jag har varit väldigt anti emot detta och ansett att det varit ett sätt för att "mjölka" mer pengar på något som redan ÄR dyrt men får nog erkänna att det kan vara bra! Mycket av det som togs upp har man ju nytta av då man ska lära ut samt vad man ska tänka på.
I morgon tänkte jag kolla upp årets bokrea för att se om man kan göra nåt fynd;)
Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards