Direktlänk till inlägg 7 april 2013

SAMMANFATTNING AV LÖRDAGEN

Av Carina Andersson - 7 april 2013 00:12

Hurra, lördagsfrukost med bra ägg;) Gissningsvis var det kanske därför som vi fick extra energi och körde iväg till tippen;) Varje gång jag kommer dit får jag samma undran om HUR mycket som folk egentligen slänger och om det verkligen är befogat!??? Tur i alla fall att det gratis!
Efter besöket på tippen åkte vi till stallet och mockade. Amy vilar idag men jag måste bara berätta; Nu har vi verkligen fått det vi bekräftat, det vi hela tiden har vetat.......hon gör verkligen ALLT för godsaker!! Vi gick nämligen ut till henne i hagen med en massa morötter och jag började gå ifrån henne och då kommer hon direkt efter mig........jag vänder igen och börjar springa iväg och då vänder hon, och springer efter mig!!! Älskade goa häst;))
När vi kommer hem så tar jag Bettan ner till skogen och går en härlig tur i det underbara vädret! Tempmätaren i bilen visade på 13 grader!!!

En annan underbar sak i dag var att jag känt Wilmas bebisar sprattla mot min hand idag!!! Så otroligt häftigt!
Vidare kan jag berätta att hon inte längre sitter på rumpan utan hon flippar över på skinkan;) Den "lilla" magen tar väl emot;)

Jag har jobbat i kväll men njuter av att vara hemma igen.
Ha en skön söndag!

Carina

 
 
Ingen bild

Andreas och Jonna

7 april 2013 09:22

Hej Carina!
Kan hålla med om att det måste vara en häftig upplevelse att känna hur de små liven rör på sig där inne. Goa Wilma, förstår att det inte kan vara lätt att helt plötsligt vara rund om magen när man inte brukar vara det i vanliga fall. Häftig upplevelse du och Bettan fick på er promenad, det är ett mäktigt djur att få se i det vilda, har själv varit med om det ett par gånger och det är lika fasinerande varje gång. Det enda som slår det var när jag var inne hos vargarna i Skånes djurpark, det var en mäktig upplevelse att ha dem vandra runt dig på lite avstånd och granska dig. Kan vara skönt för Bettan att få lite egentid tillsammans med dig samtidigt som Wilma kan få sin paus på sitt håll.
Ni får ha det så bra och njut av det vackra vädret så länge varar (hoppas länge).
Hälsningar från Andreas och resten av familjen.

Carina Andersson

7 april 2013 13:26

Hej!!

Tack för er hälsning och ja, det var en häftig upplevelse att kunna känna bebisarna;)) Vidare är det otroligt att se, uppleva hur Wilma själv är medveten om dräktigheten och är rädd om sig! Annars brukar hon kunna kasta sig ner på sidan när man kelar med henne men detta har hon inte gjort på veckor nu!
I går när jag o Bettan var nere i skogen var både hon och jag på alerten, i hopp om att få se älg igen men två gånger inom en vecka hade kanske varit att ta i;)) Det är mäktiga men märkliga djur! Nästan som urdjur eller nåt.....
Tänkte faktiskt på er och era berättelser om älg hos er, den dagen vi sett älgen!
Förstår att känslan ni hade i varghägnet måste varit otrolig men jag väljer nog att titta utanför;)))
Det är med hundar som med barn.......de behöver lite kvalitetstid för sig själv ibland! Det är också roligt att bara ta en med sig och jobba lite! Det stärker både hunden samt relationen.
Jag hoppas verkligen vädret håller sig nu!! I natt hade vi frostfritt;))

Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards