Direktlänk till inlägg 8 april 2013

BILLIGT

Av Carina Andersson - 8 april 2013 22:33

Fridag i dag, denna måndag men jag har inte mått så lyckat;( Jag har, sedan många år tillbaka haft problem med migrän men efter att ha fått Betablockerare så har jag inte haft några större anfall på ett par, tre månader. Säg den lycka........huvudvärk både i förrgår, går och idag;( Usch, jag blir så trött på det!! Inte nog med att man har så jäkla ont och man blir drabbad både fysiskt samt psykiskt sen blir man, till på "köpet" misstrodd med, för det är ju inget som SYNS på en;((
Så denna fridag har bestått av att gå från sängen till soffan och ta en massa tabletter:(
Senare på eftermiddagen kändes det något bättre och vi skulle hämta hem min bil från servicen. Priset på 3000:- hade ökat till 9000:- då de upptäckt en hel del andra grejor som behövde åtgärdas;(
Hm, så billigt det blev och så himla roligt det känns att lägga så mycket pengar, på en bil!
Den enda fördelen är att den kändes bra att köra och att lampskrället är släckt;)
Såg förresten min framtida bil...........en ny VIT V-70;))) Bra tips till dig, Bosse;))

Då jag jobbat har Amy fått vila lite och jag var, mer eller mindre, tvungen att rida henne ikväll, fast jag mådde som jag gjorde. Bosse var snäll och hjälpte mig med mockningen så jag kunde rida ut. Det blev en härlig runda som både jag o Amy njöt av!!

Wilma går in i sin 8:e vecka. Det börjar produceras mjölk i juverna. Hon är mer rädd om sig och mer "värdig" på nåt sätt;) Hon är fortfarande väldigt sugen på mat och annat gott;)
Det mesta här hemma är förberett och det enda som ska köpas in är ett gäng med handdukar. Till helgen ska vi börja tempa henne så vi kan följa samt upptäcka en nedgång, vilket är ett av tecknen på att förlossningen är på närstående!
Både hon och jag tycker det är mysigt att klappa på magen och fast jag tycker tiden gått relativt snabbt sen parningen, så börjar jag tycka att tiden fram till nästa vecka känns otroooooligt LÅNG!!!!!!!

Carina

 
 
Ingen bild

Jenny

9 april 2013 19:02

Hej Carina!

Nu närmar det sig verkligen med Wilma!
Skulle ni ha handdukarna till valparna var det synd,för jag rensade precis ut två stora sopsäckar fullproppade med udda och slitna handdukar.

Ja. bilar är alltid dyrt! Vi ångrar oss lite att vi köpte en Volvo V50, skulle valt en V70 istället.

Tim är röntgad och fick Hd:B och ED:0. Ooootroligt nervöst!

Hälsningar
Jenny

Carina Andersson

9 april 2013 21:44

Hej Jenny!

Ja, det är med lite skräckblandad förtjusning;)) Men så himla roligt!!
Ja, handdukarna är avsedda till valpisar och väldigt synd att missa era!!
Vad det gäller bilar så skulle man ha råd att byta vartannat år;) Jag kommer ihåg att mina föräldrar gjorde så, fast då fick man nog lite bättre inbytespris, än vad man får idag! Nya bilar luktar ju så otroligt gott;)))))
Vad skönt med ett bra röntgen resultat på Tim!!!! Det är så fruktansvärt jobbigt med den väntan!!
När gör ni MH:et?
Ha det så gott!
Carina

 
Ingen bild

Jenny

9 april 2013 22:22

Hej igen!
Ja det var hemskt att vänta på röntgen resultatet. Det enda veterinären sa var: "inget katastrofalt iallafall"

Mina föräldrar bytade också bil ofta. Pappa var så noga med bilen och jag fick knappt åka i dom med hästkläder.....
Jag har INTE ärvt den egenskapen att hålla bilen ren och fin! :)

Dax för MH på söndag! Ska bli intressant.....

Vi hörs!
Jenny

Carina Andersson

9 april 2013 22:43

Hej igen:))
Det var väl också en kommentar!!! Jag hade definitivt blivit helprillig på ett sådant utlåtande!! Kanske en av anledningarna till att jag valde att åka 53 mils enkel resa till Åkersstyckebruk för att röntga Wilma o Betty! Lycka till på söndag! Var ska ni göra det och vem beskriver?
He, he.......det där med hästkläderna känner jag igen;)) Likaväl avsaknaden av "hålla bilen ren" genen!! Ibland liknar min bil en rullande sadelkammare;)))) Fast idag har jag fått en Wunderbaum av Bosse att placera i bilen, undrar varför.......
Carina

 
Ingen bild

Jenny

10 april 2013 13:32

Hej!

Vi var bara i Dalby med Tim för röntgen. Alla rådde oss olika! Fick ni bättre förhandsbesked på Wilma och Betty?

Vi ska till Skanär-Falsterbo BK på söndag.
Beskrivare Claes von Gegerfeldt och testledare Patric Haje.
.....och säg nu inte "aaannnäää inte han!" Vi har ingen aning om vem det är och har aldrig varit på ett MH. (läst mycket om det på nätet) Tänk när man inte kunde googla!!!

Klappa om vovvarna!

Vi hörs!
Jenny

Carina Andersson

10 april 2013 16:52

Hej igen Jenny!

Så trevligt med en konversation;)) Det är inte lätt alltid när man vill göra saker till det bästa och alla säger olika;) Jo, vi fick definitivt ett bättre förhandsbesked! De är väldigt kända på att vara proffsiga på den kliniken. Sen kan dem ju inte lova, det ena eller andra då det inte åligger dem att avläsa plåtarna, då det görs av SKK.
Angående MH:et behöver du inte vara orolig.......jag känner inte till någon av dem men det går säkert bra;) Ett tips bara; Om ni inte ska ut först så gå med ett eller två ekipage så ser ni hur det går till!
Jag fattar inte HUR jag överlevt utan mobil, datorer eller internet!!!

Lycka till!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards