Direktlänk till inlägg 16 april 2013

AMNINGSKUPOR

Av Carina Andersson - 16 april 2013 00:39

Finns det kanske till hund??? Wilma skulle nog behöva;) Nu finns det så mycket mjölk i juverna att hon lämnar en liten pöl på golvet, då hon legat ner;)
Hon och jag har flämtat i kapp i natt då vi måste ha upp temperaturen i sovrummet till valparnas ankomst!
I dag när Wilma låg på sidan kunde jag bokstavligen KÄNNA en av valpisarna!!! Så häftigt!!!

Min rygg är sämre idag;( Bosse en aningen lite bättre.........han har nog tagit igen flera månaders sömn, på bara ett dygn!! Förståndigt nog blir han hemma från jobb!! Med andra ord; Han ÄR sjuk!!!
I dag har nog VÅREN verkligen kommit för att stanna!!!!!!!!! UNDERBART!!!!
Hittade dessa underbara blommor som är av, en och samma sort men som skiftar färg efterhand. Jag fick veta att de hette Balkansippor. Hoppas att jag stavade det rätt, jag är ju som sagt, inte så bra på blommor men uppskattar dess skönhet!!!

Carina

P.s "måste" bara bifoga en annan rolig bild som jag såg på FB i helgen, på tal om "juver"

 
 
Ingen bild

Andreas och Jonna

16 april 2013 18:49

Hej Carina!
Inte klokt vad tiden har gått fort, kan knappt fatta att kära Wilma är i sista veckan av dräktigheten. Kan tycka att hon har haft tur som slipper vara dräktig så länge till nu när värmen kommer, det är nog jobbigt ändå. Vet egentligen inte vad jag ska skriva, det är så mycket tankar och känslor som virvlar omkring just nu när det är så nära. Vi kommer dock att tänka på er och ska hålla tummarna så hårt vi kan för att allt ska gå bra. Hoppas hela familjen har kryat på sig och är "fit for fight" när tiden är inne.
Nervösa hälsningar från Andreas och Jonna

Carina Andersson

17 april 2013 00:07

Hej!!!

Jag kan, faktiskt, inte annat än att hålla med er! Till och med jag som brukar tycka tiden kryper fram när man längtar är utav den åsikten att det gått rättså fort;)) Och visst är det rätt tidpunkt, både för djur och människor att få bebisar!! Jag förstår att det är minst lika jobbigt för er som också bara går och väntar för man kan ju inte göra något, hur gärna man än vill! Ni får gärna lov att ringa om väntan blir för dryg;)) Wilma är ompysslad och hon har varit fantastiskt duktig samt tålmodig!!
Min rygg känns lite bättre men Bosse är rejält förkyld;((
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards