Direktlänk till inlägg 19 april 2013

VI VILL STOLT VÄLKOMNA VÅR FÖRSTA VALPKULL

Av Carina Andersson - 19 april 2013 23:35

Nu, så ÄNTLIGEN är dem här Wilma och Flash's valpar!!!!!! Det blev två pojkar och "liten" tjej:))
Wilma har varit så otroligt duktig!!!
Men om jag tar det från början;
Klockan 23:00 i går kväll gick slempropp samt vatten och jag kan lova er..........både Bosse och jag var fyllda med adrenalin;)) Men det var "bara" att ta på sig pokerfacet och stötta Wilma!
Klockan 01:10 föds en hane i säte med vikt på 600 gr! Jag grät! Vilken otrolig häftig upplevelse!!
Sen ska det dröja ända till 05:40 och ytterligare en kille kommer till världen med rumpan före! Vad är det med killar egentligen;)))) Han vägde 470 gr.
När klockan var 08:12 anländer den lilla tjejen på 600 gr!!!
Alla tre är så otroligt fina!!!
Det blev en rättså utdragen förlossning och Wilma, Bosse och jag var, i milda ordalag, helt slut!
Sen tittar man bara på de små och deras duktiga mamma och all trötthet är som bortblåst!

Carina


 
 
loppa

loppa

20 april 2013 00:02

Super stort grattis dem är super söta små marsvin :) passa nu på att vila upp er för om tre veckor är de uppe och springer, kissar, bajsar och biter på saker :)

http://www.spottydots.se

Carina Andersson

20 april 2013 00:48

Hej Lopp!

Åh, så glad jag blev av din kommentar:)) Visst är de bara såååå ljuvliga! Jag kan sitta länge och väl i valplådan och bara titta på dem och jag bara längtar tills jag kan pussa goa, tjocka bebismagar;))
Jag tror vi överlever arbetet med dessa tre knattar och blir det någon dag för jobbigt......då tänker vi bara på era nio prickar med alla möjliga bokstavs kombinationer;)))))) Härlig men likväl mycket arbete med de små liven!!!!
Kram Mamma

 
Ingen bild

Andreas och Jonna

20 april 2013 06:16

Hej Carina!
Stort grattis till er och Wilma. De små liven ser verkligen fina ut på bilden och vackra Wilma gör rätt i att passa på att vila upp sig efter ett hårt arbete. Förstår att ni är slutkörda efter allt arbete och den adrenalinkick det innebär. Jag har full förståelse till varvör "killarna" var besvärliga, det är som killar och bruksanvisningar eller kartor ungefär, varför göra det lätt för sig. Återigen ett stort grattis och passa på att vila er allihop, ni får nog att göra så småningom.

Carina Andersson

20 april 2013 16:31

Hej Andreas o Jonna!

Stort tack till ER för era gratulationer:) Jag kan lova, de ÄR ljuvliga, de "små" trollen!!! Det är underbart att uppleva vilka instinkter som "bara finns där" samt att se Wilma så fantastiskt duktig!
Ska jag våga gissa på att det är Jonna som skrivit kommentaren eller är det möjligtvis så, att Andreas ERKÄNNER männens "oförmåga" att "göra det lätt för sig"???? Jag tror eller rättare sagt vet, att Bosse hade i varje fall inte erkänt och inser samtidigt varför det är JAG som fått läst alla manualer genom åren;))
Kram
Carina

 
Helena Carlsson

Helena Carlsson

20 april 2013 07:49

Stort GRATTIS från oss !!
Måste vara underbart (är riktig avundsjuk ska du veta), njut av din tid med dom små den går så fort....
Ska bli skoj att följa trion.
Kram från gänget på Miolegends kennel

http://www.miolegends.se

Carina Andersson

20 april 2013 16:13

Hej Helena!!

Naw, kärt av dig och tack så jättemycket för dina gratulationer!!! Jag har ju haft förmånen att följa My o Rickards valpar men att sitta vid valplådan och bara titta på VÅRA valpar är helt surrealistiskt!! Dem är utan tvivel, så underbart fina;)))
Kramar till er alla!
Carina

 
Ingen bild

Pella

20 april 2013 08:40

Åh grattis, grattis, grattis till dom små liven! Så otroligt söta och vad duktiga ni har varit alla tre som kämpat i så många timmar. Ser fram emot att följa dom här på bloggen och se dom växa upp. Lycka till!!

Carina Andersson

20 april 2013 16:07

Hej Pella!

Stort tack för dina gratulationer gällande våra små charmtroll! Vi är så otroligt stolta över dem samt Wilma! Jag kommer uppdatera med fler bilder och vidare information om valparna, allt eftersom;)
Tack, än en gång!
Carina

 
Clementine Burink

Clementine Burink

20 april 2013 09:13

Puppies!! congratulations!! Well done Wilma!! and flash!!

http://www.morethanwords.nl

Carina Andersson

20 april 2013 15:57

Hi Clementine!

Thank you so much for your congrats to our first litter!! The are absolutely precious!!
Just keep up follow our homepage/Blogg for more information and photo's about the puppy's;)
Best Regards
Carina

 
Ingen bild

Charlotte, Strandkungens

20 april 2013 10:12

Grattis till de små!
Njut och ta väl hand om Wilma!
Många kramar från Öland

Carina Andersson

20 april 2013 15:51

Hej Charlotte!

Åh, snällt av dig! Tack så mycket för dina gratulationer till våra små ! Jag kan lova dig, jag njuter redan;)))) Wilma är och har varit fantastisk! Jag har slagit ihop ledighet i kombination med semester så jag har flera veckor tillsammans med Wilma och valparna;)
Kram till er alla!
Carina

 
Ingen bild

Jesper

20 april 2013 12:37

Stort grattis till er! :) skönt att allt gick bra! Hoppas ni alla mår bra å får vila upp er lite innan valåarna börjar rejsa omkring! :) ser fram emot bilder på "äventyren" som valparna kommer ha för sig!

Carina Andersson

20 april 2013 15:46

Hej Jesper!

Tack så jättemycket för dina gratulationer till de små liven! Vi är lite slitna men så otroligt stolta! Jag kommer att uppdatera med information samt bilder allt eftersom;)
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards