Alla inlägg under april 2013

Av Carina Andersson - 16 april 2013 00:39

Finns det kanske till hund??? Wilma skulle nog behöva;) Nu finns det så mycket mjölk i juverna att hon lämnar en liten pöl på golvet, då hon legat ner;)
Hon och jag har flämtat i kapp i natt då vi måste ha upp temperaturen i sovrummet till valparnas ankomst!
I dag när Wilma låg på sidan kunde jag bokstavligen KÄNNA en av valpisarna!!! Så häftigt!!!

Min rygg är sämre idag;( Bosse en aningen lite bättre.........han har nog tagit igen flera månaders sömn, på bara ett dygn!! Förståndigt nog blir han hemma från jobb!! Med andra ord; Han ÄR sjuk!!!
I dag har nog VÅREN verkligen kommit för att stanna!!!!!!!!! UNDERBART!!!!
Hittade dessa underbara blommor som är av, en och samma sort men som skiftar färg efterhand. Jag fick veta att de hette Balkansippor. Hoppas att jag stavade det rätt, jag är ju som sagt, inte så bra på blommor men uppskattar dess skönhet!!!

Carina

P.s "måste" bara bifoga en annan rolig bild som jag såg på FB i helgen, på tal om "juver"

Av Carina Andersson - 15 april 2013 00:25

Så, ett mindre inlägg, så innan midnatt! Denna söndag har strax passerat och jag har endast två kvällar att jobba innan jag går på valpledighet;)) Idag har jag börjat tempa Wilma och lagt fram alla de saker som kan vara praktiskt att ha till hands vid valpningen. Stackars Bettan får nu sova med colliebollarna och det var inte förutan jag tyckte synd om henne;((( Nu är både hon och Wilma bortskämda med att sova hos oss.
I morgon går Wilma in i sin sista vecka på dräktigheten!!!!

Min rygg har gjort mindre ont idag, tack och lov men tigerbalsam, smärtstillande och kompressionslindor är till stor hjälp! Jag glömde ju att skriva igår att smärtan eller ryggåkomman gjorde att jag fick domningar i benen;( Då, om inget annat, blev man ju lite orolig;(
Alla kära tanter jag haft dessa dagarna har undrat hur det var med mig och hade bara omtanken kunnat hjälpa, då hade jag inte haft ont!;))
Min man däremot är väääääääääldigt dålig........Han är ju förkyld;) Nu ska jag, i och för sig, inte vara taskig för han brukar inte bli gnällig i det första taget och han ÄR verkligen förkyld men..........

Jag kommer ihåg en smårolig historia från min tid på sjukhuset och en arbetskollega/bästa vännen kom till eftermiddags passet. Hon berättade att hennes man var förkyld och det var, enligt mannen en FRUKTANSVÄRD förkylning;) Jag kom då på idéen att jag/vi kunde ringa hem till honom ( han visste ju inte om att vi jobbade samma pass och således var på sjukhuset tillsammans) så jag ringde och frågade om min väninna var hemma. Nej, det var hon inte, då hon hade åkt till jobb, sa han. Jag undrade då; Men, vad du låter konstig, sa jag varpå han säger, ja, jag är förkyld!! Men din stackare, det är ju inte bra........Nu hör det till saken att vi höllt på att kissa ner oss, som vi fick hålla inne med skrattanfallet!!! Vi har, i efterhand berättat för honom och han har, tillika fått höra det, mer än en gång;))))) Vi tycker i alla fall att det är lika roligt varenda gång!!! Stackare!!

Nu, är det dags att sova!
Carina


Av Carina Andersson - 14 april 2013 00:43

Mycket halvdant blev det denna lördag och det började redan natten till den, då jag inte sov någon längre stund;( Bosse och jag hade bestämt att äta lördagsfrukost tillsammans, trots min sena kvällstur dagen innan. Frukosten som sådan blev inte halvdan däremot var familjen halverad. Mathias jobbade och Marcus mådde halvdant ( feber, ont i halsen, huvudvärk) så det var bara Bosse och jag. Äggen vart ok i alla fall;)
Därefter åkte jag till Trolleholms Ryttarförening och tittade på dressyrtävling;) Carina startade två hästar och placerade sig som etta samt sexa!!! Stort grattis Carina!! Roligt att träffa en massa "kändisar" och prata häst!! Jag passade även på, lördagen till ära, att äta föreningens goda kakor!! Längtar själv efter att ut och tävla igen!! Nu var det väldigt längesen;(
På vägen hem körde jag inom stallet och mockade. Ett besök hos Amy i hagen......givetvis med morötter med mig och nospussar;)
Duschade, fikade men sen hände nåt......jag fick ont i ryggen igen!! Bara kom, som en blixt från klar himmel;( Trevligt, då jag skulle iväg och jobba kväll;( På jobb fick jag hjälp och hittade två stycken kompressions lindor som jag fick vira som en gördel för att överhuvudtaget kunna hålla mig upprätt;( En tant var snäll och erbjöd mig Voltaren salva som jag fick försöka smeta ut i mellan lindorna. Jag har rört mig som en zombie men jag lyckades på nåt sätt klara jobba, kvällen ut. Så prata om halvdan, även här!
Sen ringde Bosse och då visar det sig att Marcus smittat honom med sin förkylning! SUCK!
På vägen hem från jobb blev jag, åter igen stoppad av polisen för körkorts samt nykterhetskontroll.....
Nu ska jag gå och lägga mig och dra nåt gammalt över mig och be en bön om att ryggen samt gubben och sonen mår bättre i morgon!
Carina

Av Carina Andersson - 11 april 2013 23:55

Åh, skönt! Hemma igen och skyndar jag mig så hinner inlägget med på rätt datum!!
Idag har jag klippt eller ansat till pälsen på Wilmas mage. Med andra ord blir det lättare för valparna att hitta mjölkbaren;))
Idag har det regnat, blåst samt varit väldigt kallt! Allt på samma gång, ja ett riktigt april väder!
Nu ska vi mysa, jag och vovvarna!

Carina

Av Carina Andersson - 10 april 2013 22:41

Fridagar är för det mesta bra;) I dag har jag köpt de där handdukarna jag behövde. Det blev 12 badlakan och 14 mindre handdukar. Det blev inte så dyrt och härliga färger i lila, baby rosa, baby blå samt gula;) Alla de lokala handlarna är införlivade i den kommande händelsen........åtminstone känns det så;))) Idag har jag åter känt en valpis och det är så otroligt häftigt!!
Numera leker inte Wilma med Bettan så nu får den Duracell stinna Bettan leka med colliebollarna i stället;) Det är framför allt Lucky som kan tycka att det är roligt men även "gamlingen" Rocky kan busa;)
Jag har också hämtat ut våra filmer jag beställde i förra veckan! Det blev en salig blandning av gammalt och nytt och jag tänkte vänta till nästa vecka med att börja se dem.
I kväll har jag ridit Amy och jag älskar verkligen min lilla häst!!

Carina
P.s To Monique; I was thinking about you and Flash today! I was in my car and suddenly the was playing a song on the radio, and you could never quess what song it was............Stuck on you, get this feeling down deep in my soul that I just can lose, quess I'm on my way, mighty glad I stay.......
Hug, Carina

Av Carina Andersson - 9 april 2013 22:05

Fortfarande huvudvärk men nu har jag lokaliserat smärtan till bihålsproblem;( En anledning kan ju kanske vara den stora halten av pollen de varnat för.
Jag har jobbat i kväll och är ledig i morgon. Därefter jobbar jag lite maraton likt, sex kvällar på raken SEN är jag LEDIG, eller valpledig;))) Från och med idag överlappar jag och Bosse varandra då det känns tryggare för Wilmas skull! En del handdukar är inköpta men vi skulle behöva fler. Vi har också köpt en gummiblära, likt en sådan man använder till att lösa/ suga upp öronvax med fast denna är avsedd till att kunna hjälpa valpisar med att säkra fria luftvägar.
Idag har Marcus kunna känna de små:) Det är mycket man undrar över nu! NÄR, HUR MÅNGA, KÖNSFÖRDELNING etc!!! Wilma själv tar det hela med ro fast hon känner sig lite otymplig i mellan åt;)

Funderar starkt på att åka till Vit Herdehunds rasspecial i Köping, juli månad. Det blir Bettan som ska visas och domaren Yvonne Brink har ju lovordat Betty, tidigare!!! Wilma ska få följa med men visas inte då hon, först ska få vila upp sig efter valparna samt att hon behöver komma i form innan.

Carina

Av Carina Andersson - 8 april 2013 22:33

Fridag i dag, denna måndag men jag har inte mått så lyckat;( Jag har, sedan många år tillbaka haft problem med migrän men efter att ha fått Betablockerare så har jag inte haft några större anfall på ett par, tre månader. Säg den lycka........huvudvärk både i förrgår, går och idag;( Usch, jag blir så trött på det!! Inte nog med att man har så jäkla ont och man blir drabbad både fysiskt samt psykiskt sen blir man, till på "köpet" misstrodd med, för det är ju inget som SYNS på en;((
Så denna fridag har bestått av att gå från sängen till soffan och ta en massa tabletter:(
Senare på eftermiddagen kändes det något bättre och vi skulle hämta hem min bil från servicen. Priset på 3000:- hade ökat till 9000:- då de upptäckt en hel del andra grejor som behövde åtgärdas;(
Hm, så billigt det blev och så himla roligt det känns att lägga så mycket pengar, på en bil!
Den enda fördelen är att den kändes bra att köra och att lampskrället är släckt;)
Såg förresten min framtida bil...........en ny VIT V-70;))) Bra tips till dig, Bosse;))

Då jag jobbat har Amy fått vila lite och jag var, mer eller mindre, tvungen att rida henne ikväll, fast jag mådde som jag gjorde. Bosse var snäll och hjälpte mig med mockningen så jag kunde rida ut. Det blev en härlig runda som både jag o Amy njöt av!!

Wilma går in i sin 8:e vecka. Det börjar produceras mjölk i juverna. Hon är mer rädd om sig och mer "värdig" på nåt sätt;) Hon är fortfarande väldigt sugen på mat och annat gott;)
Det mesta här hemma är förberett och det enda som ska köpas in är ett gäng med handdukar. Till helgen ska vi börja tempa henne så vi kan följa samt upptäcka en nedgång, vilket är ett av tecknen på att förlossningen är på närstående!
Både hon och jag tycker det är mysigt att klappa på magen och fast jag tycker tiden gått relativt snabbt sen parningen, så börjar jag tycka att tiden fram till nästa vecka känns otroooooligt LÅNG!!!!!!!

Carina

Av Carina Andersson - 8 april 2013 00:18

Sent inlägg igen på grund av att jag jobbat kväll! Nu känner jag mig mer än nöjd av att åter vara hemma och har bänkat mig i soffan;) Jag har fått mitt kvällskaffe och en smörgås som Wilma hade stenkoll på;)! I morgon är jag ledig vilket är otroligt skönt att vara, speciellt på en måndag;)
I morgon skall min bil servas och det ska bli skönt att få slippa se den där orangefärgade lampan som lyst rätt länge nu.......Jag ska också få en ny spoiler/ skyddsplåt framtill som tyvärr fick sig en ordentlig tryckare för nån vecka sedan då jag inte kunde undkomma en stackars hare:((
Ett "fattigt" inlägg i kväll men nu är det natti! Jag hoppas att alla ni, får en riktigt bra måndag!!!!
Carina

Ovido - Quiz & Flashcards